Pift hjemmesiden op


Lever firmaets hjemmeside sit eget stille liv, fordi ingen lige har tid til at opdatere den i hverdagen - eller fordi I simpelthen glemmer at bruge den som et aktivt værktøj til markedsføring?

Gør noget ved det allerede i dag. Måske er det kun små ting, der skal til.

Fortæl noget nyt
For et par måneder siden lagde jeg en nyhed på forsiden af min hjemmeside. Den handlede om en ny ydelse - makeovers af Power Point-præsentationer - som jeg er begyndt at tilbyde sammen med en grafiker-kollega. Det har givet os mange henvendelser, også fra ganske store kunder, som simpelthen har fundet os via en Google-søgning på "Power Points". Så husk at præsentere de nye produkter - og gerne via forsiden, så kunderne lander her og få øje på jeres øvrige nyheder og fortrin. 

Skærp profilen
Og apropos forside: Er det rent faktisk jeres nuværende kerneydelse(r), der står beskrevet her? I et enkelt, letforståeligt sprog, der samtidig bruger de nøgleord, I gerne vil findes på af jeres kunder (og af søgemaskinerne)? 

Ellers kom i gang med at luge ud i de lange sætninger og floromvundne formuleringer. Når folk lander på jeres side, vil de lynhurtigt kunne se:
- hvad tilbyder I?
- hvor adskiller I jer fra de andre?
- hvordan kommer de i kontakt med jer?
Gem firmaets historie og uddybningen af produktfordele til undersiderne. Her skal folk nok gå ind, hvis de er blevet nysgerrige.

Del også gerne ud af noget på forsiden - tips, idéer eller muligheden for at rekvirere gratis materiale. Se f.eks. hvordan Webskribenten griber det an.

Lad andre komme til orde
Kunderne er de bedste ambassadører - en kendt sandhed, og mange benytter cases og referencer på hjemmesiden. Husk at skifte jeres cases ud ind i mellem - det afspejler også den udvikling, jeres firma befinder sig i. Jeg har selv for nylig gjort det på min egen hjemmeside.

Det underbygger troværdigheden, hvis kunderne også selv er villige til at udtale sig om jer og jeres produkt. Coach og kommunikationskonsulent Helle Bertram har brugt kundernes udtalelser gennemført og originalt på sin hjemmeside, hvor teksten er bygget op over ord, hendes kunder har brugt om hende.

Brug for at få nogle tips til forbedring af jeres firma-website? Send mig en mail eller ring 2032 0187.

Tilbage til nyhedsbrevets forside!

 

ad hoc input november 2010 »

Dette nummer af ad hoc input handler om jul og hjemmeside-tricks.  

Klik her for at læse artiklen
"Julekort - kundepleje & kommunikation"

Klik her for at læse klummen
"Jul igen"

info@adhockommunikation.dk • Langelandsgade 39 • 9000M Aalborg • tlf. 2032 0187 • CVR-nr. 3042 4778 

e